Wednesday, April 27, 2011

SEGALANYA MILIKMU!!!!!

Bismillahirrahmanirrahim… alhamdulillah…bersyukur sgt2 kpd ALLAH s.w.t di atas segala nikmat dan kurniaannya…. Tidak terhitung nikmat yg KAU curahkan dan KAu berikan pdku YA ALLAH… aku sedar aku sebagai hamba-MU di muka bumi ini hanya mendapat pinjaman sementara sahaja apa yang telah aku miliki sekarang. Hati ini hanya pada-MU sahaja skrg. Tiada lagi perkongsian antara diri-MU dan hamba yg diciptakan oleh-MU jua. Astaghfirullah, terkadang aku kurang menyedari bahawa apa yang telah KAU limpahkan sebenarnya mahu meningkatkan lagi CINTA & KASIH SAYANG ku kpd-MU YA ALLAH… SUBHANALLAH… MAHA SUCI  ALLAH, KAU lah yg memiliki segalanya yg ada di langit mahupun di bumi.  Aku sedar hakikat hidup ini tidak selamanya indah. Tiada satu pun milik kami sbg hamba-MU… SEGALANYA MILIKMU… SEGALANYA MILIKMU YA ALLAH… sungguh aku begitu kerdil jika mahu berhadapan dengan-MU pd akhirat kelak.
Alhamdulillah & syukur jua ku panjatkan kpd-MU YA ALLAH … hati ini “TERJAGA” dan “ SANGAT TERJAGA” skrg dr fitnah dunia. Hari ini aku terfikir betapa indahnya cinta-MU jika ingin dibandingkan dengan CINTA manusia yg hanya sementara sdgkan -CINTA dr-MU kekal abadi selamanya. Tidak akan pernah layu, tidak akan pernah mati… hanya baja dengan solat 5 waktu, membaca al-Quran, berzikir kepada-Mu… indahnya andai aku dapat merasai kemanisan CINTA-MU YA ALLAH!
Amin ya rabbal alamin…;)



No comments:

Post a Comment