Saturday, April 30, 2011

BBQ wif my prend...:) happy ending...

tensen la xley asrama sem dpn...xtau nk merempat kt ner...aduyai....tp xpe..kami merelease tensen ngan wt BBQ kt pntai UMT pd jumaat......aduss.....gempak kena makan kek free...huhuhu.....jom kita tgk aksi ini...lalalalala..:P
video

video
hahahahahaha.....padam muka!! tula.....wa kena beb....kui3....jom kiter lihat fotonya....heheheh

Aku & adik yg paling kusayangi....

29/4/2011- Semalam adik aku dtg kt UMT...huhu..kitorang sempat g lepak kt pntai UMT jap.....aduyai..mcm kapel la pulak....sporting la my bro nih...huhuhu...thanx! long doakan awk semoga berjaya dlm hidup....dh la buat hal nyer...kiter bukan org senang pom...long nk ngat awk masuk U...jd org yg berjaya 1 masa nanti....:)

Thursday, April 28, 2011

younG preneurs.......:)

Sepanjang bulan 4 nih… banyak jugak la xtvt yg dibuat…huhu.antaranya aku & d geng duk jual kt TTC 3 hari 2 malam….huhuhu… ni la gambaor2 yg sempat kami posing…jual x hebat mane, tp bab2 gambow ni sakan….maklum la…gler gambow..huhuhu…CAMERA…candit! hehehe…selama 3 hari kami kt TTC, bersama dgn kos lain...agak mengenali la antara 1 sama lain...hari first semangatnyer aku...sapa xtdo mlm tuh.... nk jual punyer pasal....anta bingkisan gambar....jeng3..hari first....


Ni ciuman dr teman teristimewa..org len jgn jeles…huhuhu…
with hamidah ismail.....bez preng kt UMT...:)
next day....:) see it! jommm................



Santai seni......

Around awal bln 3 baru ni....ada program SANTAI SENI kt u ni haaa...ak la yg jd mc nyer....percubaan pertama jd mc lam majlis yg x formal...gugup jugak...tp x kisah lah..ambil pengalaman kater org.....agak berani la ak nih tuk tampil ke hadapan,takot mulut org kater ape2 lak..tp alhamdulillah..byk komen yg membina....aku yg syok sorg diri @pun...huhu...ntah hape2 la ak duk merapu nih...jom kiter saksikan sedikit bingkisan...
video
ni antara gambar yg sempat kami posing.....zaaass........:P







Wednesday, April 27, 2011

NASYID TIME'S.....HUHUHU....zaman kegemilangan kembali....hooreeyy!!!

Bulan 2 ari tuh, sibuk duk nasyid….sajer jer nk test market..dop sangke la plop ley no 2 lam UMT ni hah...sape xknl UMT??? UNIVERCT MALAYSIA TERBAIK…bangge ak ley study cni....hahahaha...then, dgn sukacitanyer... kitorang di invite kena buat persembahan plop sempena program pe xthu la kt masjid ladang ganu ni la.... aksi kami sedikit sebanyak masa berlangsungnya program tuh…zaSSSS!!!!!!!!!!!!!......... sblom tuh bergaya ngan hamper yg menang dulu...huhuhu....x luper...pd my teetttt!!!!! coz sudi luang masa sblm ak masuk final nasyid...g teman ak, tgk kawan masuk spital.....apandix....AIN ...i lap u...:) sorry..luang masa sikit jah... :-* to teeett.....hehehehe
ni juara...kami juz no.2 jer...cdey..sob3......kt cni..k.hanim da berkenan nk buat suami...huhu..cu teka...
next...
ni ngan pak cik ak....hehehe....jge UMT...takot kne pape kes kew....

INSPIRASI!!!! korg mmg bezz.....................:) kenangan sblm tggl hostell....

Ni solonyer...suara merdu bak buluh perindu...huhuhuhu

pemenang tempat kedua & ke-3..


Hamper....pakat makan ramai2.....huhuhuhu..x habisan lam bilik nih....

akhirnya, dgn kemenangan ini kami kena buat persembahan.... dapat masuk paper lak tuh...huhuhu...glamer la kejap....malu,............huhuhuhu:)

ni kan ayu....sopan jer...hahahahaha..anok sape la tuh...kui3

Posing maut sket....hahahaha... apabila ak sgt bergaya..tp kdg2 jela ley gni...t org kater over pulek....

ngan baby akues...:) baby ngan my hubby lmbt lg kowt....

syg awop...hehehe

K.farah...fatin..kita akan berpisah......frend 4 eva....

aku yg sengal....:P blakang tuh bezprend ak kt UMT nih.......

Ni dgn KJ kami yg sporting abess,,,,:) dr.anit....


JADI PENGApIt...biLeR lagi akuh????huhuhu

Ni aktiviti aku bila habis sem lepas…aku jadi pengapit k.nor kahwin…pergh….hot seyh…hehehe….agak grand la…oppss!!! K.nor..nape tuh??? Huhuhu…

ak pulak yg over apb pengantin sibuk posing kt luar, aku yg posing lam bilik..hehehe..jgn marah yer k.nor….semoga bahagia bersama suamimu selalu…semoga cepat mendapat cahaya mata…insyaALLAH….may ALLAH bless u always…J


oppsss..kelepek pulak tudung...meh nk tlg betol...huhuhuhu....aduyai...berkat majlis nih...coz hujan..hujan rahmat...heee.....olololo...meh kiter tgk k.nor bersanding lak....zass........
agak menyampah dengan pengapit lelaki tuh....sengal jew....huk3...xbek ngate org..hakikat tpnyer...sabow jela.....bace doa..... amin....amin.....heeeee....semoga kekal k.now yup! jap g kter tgk time sambut natu pulop.....ad yg menarik....coz ad ak yg cute....muahahaha :)

ni ak yg cumel.......................hakikat...........................:P wah3...si baju putis.....like!



SEGALANYA MILIKMU!!!!!

Bismillahirrahmanirrahim… alhamdulillah…bersyukur sgt2 kpd ALLAH s.w.t di atas segala nikmat dan kurniaannya…. Tidak terhitung nikmat yg KAU curahkan dan KAu berikan pdku YA ALLAH… aku sedar aku sebagai hamba-MU di muka bumi ini hanya mendapat pinjaman sementara sahaja apa yang telah aku miliki sekarang. Hati ini hanya pada-MU sahaja skrg. Tiada lagi perkongsian antara diri-MU dan hamba yg diciptakan oleh-MU jua. Astaghfirullah, terkadang aku kurang menyedari bahawa apa yang telah KAU limpahkan sebenarnya mahu meningkatkan lagi CINTA & KASIH SAYANG ku kpd-MU YA ALLAH… SUBHANALLAH… MAHA SUCI  ALLAH, KAU lah yg memiliki segalanya yg ada di langit mahupun di bumi.  Aku sedar hakikat hidup ini tidak selamanya indah. Tiada satu pun milik kami sbg hamba-MU… SEGALANYA MILIKMU… SEGALANYA MILIKMU YA ALLAH… sungguh aku begitu kerdil jika mahu berhadapan dengan-MU pd akhirat kelak.
Alhamdulillah & syukur jua ku panjatkan kpd-MU YA ALLAH … hati ini “TERJAGA” dan “ SANGAT TERJAGA” skrg dr fitnah dunia. Hari ini aku terfikir betapa indahnya cinta-MU jika ingin dibandingkan dengan CINTA manusia yg hanya sementara sdgkan -CINTA dr-MU kekal abadi selamanya. Tidak akan pernah layu, tidak akan pernah mati… hanya baja dengan solat 5 waktu, membaca al-Quran, berzikir kepada-Mu… indahnya andai aku dapat merasai kemanisan CINTA-MU YA ALLAH!
Amin ya rabbal alamin…;)



BERCINTA SELEPAS KAHWIN… tika aku ikhlas dalam berkata-kata

Bila aku renung dan aku fikir, indahnya “CINTA SELEPAS KAHWIN”. Aku ingin  juga merasakan perasaan yg sedemikian rupa. Setelah melihat dan mendengar video dr Pn. Fatimah Syarha… aku amat tertarik apa yang disampaikan oleh beliau. Begitu indah, begitu “nikmat”. Tidak ada faedahnya jika kita hanya menabur janji bersama pasangan yg tidak halal bg kita. Pernahkah kita berfikir aduhai temanku sekalian, adakah kita tahu siapa jodoh kita? Adakah kita pasti pakwe, makwe kita akan menjadi suami dan isteri kita? Adakah kekal apabila cinta bersulam noda dan dusta? Mungkin dulu aku juga agak jahil tntg ilmu agama ini. Tambahan lg ilmu yg berkaitan dengan CINTA kpd ALLAH dan juga CINTA kita kepada manusia yg sebenarnya tidak memiliki apa2… banyak aku berkongsi bersama teman, indah apabila kita menghabiskan masa dgn ALLAH, tercipta banyak ketenangan, kelapangan dada dan kemanisan iman. Ini tidak, lihatlah anak-anak muda sekarang, tambahan budak-budak sekolah berpegangan tangan sana-sini, adegan tidak sopan dilakukan di khalayak ramai tanpa segan dan silu, membonceng motor dengan pakwe… inikah generasi yg bakal memimpin masa hadapan untuk membangunkan islam. Kebanyakannya anak-anak melayu…Aku bukan ingin berdakwah, tetapi aku sedih dan agak terkilan, di mana moral diorang. Mana asas pegangan agama diorang selama ini. Tidak terfikirkah diorang tentang ibu bapa yg memberikan kepercayaan kepada mereka. Hancur luluh hati ibu bapa krn anak-anak bersikap sedemikian… sedarlah remaja sekalian, sedarkan diri anda dr segala noda dan dosa yg telah dilakukan. Bertaubatlah segera, mohon ampun dr ALLAH… sesungguhnya ALLAH MAHA PENGAMPUN… cinta manusia hanya sementara. CINTA ALLAH kekal selamanya… berbalik kpd topik, cinta lps kawen syok sgt…..hehehe…so skrg, fokus lah diri pd yg 1 dahulu. ALLAH MAHA ESA… Jgn bimbang, janji ALLAH pasti berlaku. LELAKI YANG BAIK UNTUK PEREMPUAN YANG BAIK, DAN PEREMPUAN YG BAIK UNTUK LELAKI YG BAIK. JANJI ALLAH ITU PASTI !!! untuk mendapatkan yg “TERBAIK” kita juga mesti jd yg “TERBAIK” sabarlah dalam manghadapi ujian hati, pernah ustzh aku cakap, ALLAH akan uji pd tingkat kita yg plg lemah. Contoh, masalah hati. Selagi kita tidak selesai dgn mslh hati, selagi tu lah kita akan diuji…sekarang hati aku sudah kembali neutral, tipu la jika x jeles tgk org berkapel, dating sana sini. Tetapi bila aku fikirkan balik, benda tu sebenarnya sia2 belaka. Dosa pn dpt, malu pn dapat coz jd umpatan org...so, sekarang aku menunggu MY FUTURE HUBBY yg ley imamkan solat aku,yg bacakan doa dan aku aminkan, jd Abi yg menjadi contoh kpd anak-anak kami kelak…hehehe… yg dapat melengkapkan kekurangan yg ada pada diri aku nih…lam dunia niy xde yg perfect pom….aku redha dan terima dirimu seadanya ANDAI DIKAULAH TAKDIR YANG TERCIPTA UNTUKKU…yg ak dambakan sekarang ialah MAHABBAH LILLAH…wallahualam… ~renungan~